2011. március 25.

Magyar márka és magyar termék

Friss hír: 
Nem mind magyar, ami annak látszik - megtévesztő hirdetések miatt indított eljárásokat a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy több áruházlánc kereskedelmi kommunikációjában úgy hirdetett meg "magyar termék"-ként fogyasztási cikkeket, hogy azok előállításához használt alapanyagok egyes esetekben valószínűsíthetően nem magyar eredetűek, illetve a származási hely több esetben nem Magyarország.

A GVH közleményének teljes szövege a Magyar Élelmiszerekért Alapítvány honlapján olvasható >>

*********************************************************

Tisztelt Hölgyeim és Uraim !

Remélem nem én vagyok az egyedüli, aki biztos abban, hogy a Versenyhivatal az itt olvasottak nagy részét tárgyalni sem fogja. Egészen egyszerűen azért, mert sok fogalomzavar lelhető föl a cikkben. Sajnos nagyon sokan, még a hozzáértők között is, keverik a MAGYAR MÁRKÁT és a MAGYAR TERMÉKET.

A márka azé – jelen összefüggésben -, aki megvásárolta, ráadásul, ha annak összetételét, minőségét legalább az eredetinek megfelelő szinten megtartja – különösen, ha a receptúrát is magáénak tudhatja -, szerintem nyugodt szívvel kommunikálhatja a magyar minőséget . A magyar termék fogalom-meghatározása megtörtént, az egyeztetésen is túl van, hamarosan törvényben is rögzítésre kerül.

Szerintem jó az utolsó verzió, miszerint minden olyan termék, ami a végső formáját mondjuk úgy, magyar hozzáadott értékkel éri el (csupán a csomagolás kevés ehhez) függetlenül az alapanyag származásától magyar terméknek tekinthető.

Miért ne lehetne magyar az az áru, amit az Aldi megrendelésére egy hangzatos német fantázianév mögé bújva egy magyar gyártó állít elő PL termékként. Szerintem jogosan hirdeti az egyik nagy német diszkontlánc, hogy „magyar minőség”, a másik, meg hogy „ minőségi magyar”, ha a termék e szavak igazi értelmének megfelel.

Természetesen másként kommunikálható a 100% magyar alapanyagból készülő termék és más a Hungaricum is. Ez utóbbi megengedőbb is, mint az előbbi és ez is rendben van így (erről később bővebben).

Nem szívügyem a multik, vagy a diszkontok pártfogolása, sőt. Azt szeretném e sorokkal is nyomatékosítani, hogy szakítanunk kellene azzal a gondolkodással, hogy mástól várjuk a megoldást. Érvényesülni nem az egyes szereplők gáncsolásával kell. Van más út,vannak más lehetőségek és vannak eszközök is. Az Élelmiszerklub Alapítvány ezeket igyekszik megtalálni, felszínre hozni, alkalmazhatóságát bemutatni, méghozzá nem öncélúan.

Pászti Balázs
E-mail: paszti@elelmiszerklub.hu



2 megjegyzés:

Sárközy Ildikó írta...

A Sió-Eckes Kft. sajtóközleménye a GVH bejelentésére:

*****************************************

"SIÓ-ECKES Kft.: A „Sió Rostos Őszibarack” – magyar termék!

"Nem mind magyar, ami annak látszik - megtévesztő hirdetések miatt indított eljárásokat a GVH"

Ebben az eljárásban áttételesen érintett a "Sió Rostos Őszibarack" is, amely szerepelt az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. reklámkiadványában "Auchan Hungarikum" szlogennel és amelyeknél a GVH valószínűsíti , hogy "... előállításukhoz használt alapanyagok egyes esetekben valószínűsíthetően nem magyar eredetűek."

A vizsgálat kapcsán kötelességünk a nyilvánosságot tájékoztatni, hogy a GVH eljárásban nevesített "Sió Rostos Őszibarack" immár 34 éve folyamatosan saját siófoki üzemünkben készül, kizárólagosan hazai, Magyarországon termett és helyben feldolgozott Őszibarackból.

A Sió-Eckes Kft. maximálisan együttműködik a GVH-val a vizsgálat lefolytatásában és annak eredményét, mint magyar alapanyagokból, magyar munkatársakkal és menedzsmenttel dolgozó vállalkozás fokozott figyelemmel várjuk - hangsúlyozta Fazekas Endre, a Sió-Eckes Kft. ügyvezető igazgatója."

Forrás:
http://www.news4business.hu/kozlemenyek/press_release.php?id=11564&referer_id=rss

Sárközy Ildikó írta...

A Borsodi Sörgyár sajtóközleménye:

******************************

"Borsodi Sörgyár: Hazai alapanyagból, Magyarországon készül a Borsodi

A Borsodi Sörgyár a sörital alapanyagait tekintve hazai nyersanyagból állítja elő a Borsodi Sört, Bőcsön működő gyárában.

A bőcsi és budapesti székhelyű vállalat több száz ember számára biztosít munkahelyet a gyártástól a kereskedelem területéig számtalan munkakörben. A sörpiacon - hazai és nemzetközi szinten egyaránt - nagyon erős a hagyományos ízek tisztelete, a fogyasztók ragaszkodnak a megszokott aromákhoz. Nem véletlen, hogy hazánk legnagyobb mennyiségben értékesített söre a Borsodi, amely évtizedek óta kiváló minőségben és ízekben jut el a fogyasztókhoz.
A Borsodi fogyasztói joggal érezhetik, hogy kedvenc sörük hazai alapanyagok felhasználásával, hazánkban működő gyárban, hazai munkaerő munkájának köszönhetően születik meg.

A Borsodi Sör alapvető karakterét meghatározó alapanyagok mindegyike hazánkban működő alvállalkozóktól érkezik, vagy a sörgyár közelében lévő vízkészletekből áll a rendelkezésre, melyekből a Sörgyár munkatársainak erőfeszítésének eredményeként készül el a Borsodi.

A vállalat a Borsodi mellett több más hazai és nemzetközi márkát is gyárt Bőcsön, melyek - a receptúra függvényében - jelentős részben szintén hazai alapanyagokból készültnek. A Stella Artois esetében pl. a bőcsön főzött sör többször a világ legjobbjai között szerepelt a gyártóhelyek minősítési versenyében."

Forrás:
http://www.news4business.hu/kozlemenyek/press_release.php?id=11603

Megjegyzés küldése

Azonnali RSS-értesítőre feliratkozás

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1% (3) 16 (1) 2015 (34) 2016 (17) 2017 (12) AKI (2) állítás (1) Almenland (1) Almo (1) AMA-Biosiegel (1) AMA-Gütesiegel (1) ásványvíz (1) Austria Gütezeichen (1) Ausztria (13) Bali Tibor (1) Baromfi Termék Tanács (1) Bartyik Tünde (1) Beck László (1) Bereczki Attila (1) beszámoló (23) BGF (1) Bial Tibor (1) bio (3) Bio Austria (1) blogbejegyzés (22) Bormarketing Műhely (1) BOS (1) CzechTrade (1) Csehország (3) csomagolás (1) Dánia (1) Dörnyei Otília (1) Dr. Becsky-Balku Orsolya (2) Dr. Dóczy Katalin (1) Dr. Fülöp Zsuzsanna (2) Dr. Kocsis Márton (1) Dr. Loncsár Krisztina (1) Éder Tamás (1) ÉFOSZ (1) élelmiszer (113) élelmiszeripar (2) Élelmiszerklub Alapítvány (66) Élelmiszerklub Délelőtt (26) előadás (61) Erasmus+ (53) értékesítés (15) EU (34) EU Fórum (6) EVS (1) felmérés (3) fenntarthatóság (5) fiatalok (26) fogyasztóvédelem (2) Földi Péter (1) Franciaország (2) gasztronómia (1) Genuss Region (1) Genussland (1) GfK (2) GKI (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyakornok (2) Gyaraky Zoltán (3) gyártmánylap (1) gyümölcs (2) hagyomány (1) helyi (1) hírek (4) hogyan (1) Hogyan készítsük (1) Horvátország (1) hungarikum (1) húsvét (1) I. műhely (3) II. műhely (7) III. műhely (6) innováció (2) Intersnack (1) IV. műhely (6) IX. műhely (4) jelölés (7) jog (3) jogszabályok (13) Juhász Anikó (1) K+F Konzervkutató (1) kampány (1) Kaposvári Egyetem (2) képzés (3) kérdőív (1) kereskedelem (11) kézműves (3) kiállítás (3) kistermelő (20) kommunikáció (3) Kovács Krisztina (7) Köcse Ildikó (1) közétkeztetés (1) Kujáni Katalin (1) kutatások (3) Lengyelország (4) Lukács László (1) magyar (18) Marcin Sowa (2) marha (1) márka (16) marketing (18) Medián (1) mezőgazdaság (6) MgSzH (1) Műhely (47) Nagy-Britannia (1) NÉBIH (8) NFH (3) nrc (1) olasz (1) Olaszlország (1) Olaszország (9) OTP (1) OVUM (1) ökológia (1) önkéntes (1) őstermelő (3) pályázat (28) paradicsom (1) Pászti Balázs (7) pazarlás (1) pénzügy (3) piackutatás (1) Polereczki Zsolt (1) Portugália (4) regionalitás (11) rendezvény (11) rendezvényszervezés (1) Rigler Zsolt (1) Románia (4) rövid ellátási lánc (3) Sárközy Ildikó (8) Serfőző Lili (1) sertés (1) Solti Csilla (1) Spanyolország (9) Steirisches Vulkanland (1) SUS (1) Svédország (1) Szabados Andrea (2) Szabó Gábor (1) Szegedyné Fricz Ágnes (9) Szente Viktória (1) Szerbia (6) Szlovákia (4) Szlovénia (2) Szöllősi Réka (1) találkozó (36) tanácsadás (1) tanulmányok (2) tápanyag (1) tápérték (2) Tej Terméktanács (1) Tesco (1) tojás (1) Tóth Ferenc (4) Törökország (5) tréning (12) útmutató (3) üzleti terv (1) V. műhely (8) vállalkozás (13) védjegy (12) versenyjog (1) versenyképesség (3) vezetés (5) VI. műhely (5) vidékfejlesztés (1) VII. műhely (3) VIII. műhely (4) Visegrádi (1) VM (10) zöldség (1)

Élelmiszerklub Blog Archívum