2011. március 25.

Magyar márka és magyar termék

Friss hír: 
Nem mind magyar, ami annak látszik - megtévesztő hirdetések miatt indított eljárásokat a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy több áruházlánc kereskedelmi kommunikációjában úgy hirdetett meg "magyar termék"-ként fogyasztási cikkeket, hogy azok előállításához használt alapanyagok egyes esetekben valószínűsíthetően nem magyar eredetűek, illetve a származási hely több esetben nem Magyarország.

A GVH közleményének teljes szövege a Magyar Élelmiszerekért Alapítvány honlapján olvasható >>

*********************************************************

Tisztelt Hölgyeim és Uraim !

Remélem nem én vagyok az egyedüli, aki biztos abban, hogy a Versenyhivatal az itt olvasottak nagy részét tárgyalni sem fogja. Egészen egyszerűen azért, mert sok fogalomzavar lelhető föl a cikkben. Sajnos nagyon sokan, még a hozzáértők között is, keverik a MAGYAR MÁRKÁT és a MAGYAR TERMÉKET.

A márka azé – jelen összefüggésben -, aki megvásárolta, ráadásul, ha annak összetételét, minőségét legalább az eredetinek megfelelő szinten megtartja – különösen, ha a receptúrát is magáénak tudhatja -, szerintem nyugodt szívvel kommunikálhatja a magyar minőséget . A magyar termék fogalom-meghatározása megtörtént, az egyeztetésen is túl van, hamarosan törvényben is rögzítésre kerül.

Szerintem jó az utolsó verzió, miszerint minden olyan termék, ami a végső formáját mondjuk úgy, magyar hozzáadott értékkel éri el (csupán a csomagolás kevés ehhez) függetlenül az alapanyag származásától magyar terméknek tekinthető.

Miért ne lehetne magyar az az áru, amit az Aldi megrendelésére egy hangzatos német fantázianév mögé bújva egy magyar gyártó állít elő PL termékként. Szerintem jogosan hirdeti az egyik nagy német diszkontlánc, hogy „magyar minőség”, a másik, meg hogy „ minőségi magyar”, ha a termék e szavak igazi értelmének megfelel.

Természetesen másként kommunikálható a 100% magyar alapanyagból készülő termék és más a Hungaricum is. Ez utóbbi megengedőbb is, mint az előbbi és ez is rendben van így (erről később bővebben).

Nem szívügyem a multik, vagy a diszkontok pártfogolása, sőt. Azt szeretném e sorokkal is nyomatékosítani, hogy szakítanunk kellene azzal a gondolkodással, hogy mástól várjuk a megoldást. Érvényesülni nem az egyes szereplők gáncsolásával kell. Van más út,vannak más lehetőségek és vannak eszközök is. Az Élelmiszerklub Alapítvány ezeket igyekszik megtalálni, felszínre hozni, alkalmazhatóságát bemutatni, méghozzá nem öncélúan.

Pászti Balázs
E-mail: paszti@elelmiszerklub.hu



Hogyan írjon hozzászólást a blogba?

1. Kattintson a blogbejegyzés címére.

2. Görgesse le az oldalt a blogbejegyzés aljához. Ott egy kis ablakot talál. A keretbe írja be megjegyzését, hozzászólását.

3. A keret alatt lévő Megjegyzés küldése gombra kattintva küldje el véleményét.

4. A beküldött szöveg azonnal megjelenik a blogbejegyzés alatt.

********************************
Mindez képekben ---

2. lépés (kattinson a képre a nagyításhoz)



4. lépés (kattinson a képre a nagyításhoz)

Azonnali RSS-értesítőre feliratkozás

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1% (3) 16 (1) 2015 (34) 2016 (17) 2017 (11) AKI (2) állítás (1) Almenland (1) Almo (1) AMA-Biosiegel (1) AMA-Gütesiegel (1) ásványvíz (1) Austria Gütezeichen (1) Ausztria (13) Bali Tibor (1) Baromfi Termék Tanács (1) Bartyik Tünde (1) Beck László (1) Bereczki Attila (1) beszámoló (14) BGF (1) Bial Tibor (1) bio (3) Bio Austria (1) blogbejegyzés (22) Bormarketing Műhely (1) BOS (1) CzechTrade (1) Csehország (3) csomagolás (1) Dánia (1) Dörnyei Otília (1) Dr. Becsky-Balku Orsolya (2) Dr. Dóczy Katalin (1) Dr. Fülöp Zsuzsanna (2) Dr. Kocsis Márton (1) Dr. Loncsár Krisztina (1) Éder Tamás (1) ÉFOSZ (1) élelmiszer (112) élelmiszeripar (2) Élelmiszerklub Alapítvány (56) Élelmiszerklub Délelőtt (26) előadás (61) Erasmus+ (43) értékesítés (15) EU (33) EU Fórum (6) EVS (1) felmérés (3) fenntarthatóság (5) fiatalok (25) fogyasztóvédelem (2) Földi Péter (1) Franciaország (2) gasztronómia (1) Genuss Region (1) Genussland (1) GfK (2) GKI (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyakornok (2) Gyaraky Zoltán (3) gyártmánylap (1) gyümölcs (2) hagyomány (1) helyi (1) hírek (4) hogyan (1) Hogyan készítsük (1) Horvátország (1) hungarikum (1) húsvét (1) I. műhely (3) II. műhely (7) III. műhely (6) innováció (2) Intersnack (1) IV. műhely (6) IX. műhely (4) jelölés (7) jog (3) jogszabályok (13) Juhász Anikó (1) K+F Konzervkutató (1) kampány (1) Kaposvári Egyetem (2) képzés (3) kérdőív (1) kereskedelem (11) kézműves (3) kiállítás (3) kistermelő (20) kommunikáció (3) Kovács Krisztina (7) Köcse Ildikó (1) közétkeztetés (1) Kujáni Katalin (1) kutatások (3) Lengyelország (4) Lukács László (1) magyar (18) Marcin Sowa (2) marha (1) márka (16) marketing (18) Medián (1) mezőgazdaság (6) MgSzH (1) Műhely (47) Nagy-Britannia (1) NÉBIH (8) NFH (3) nrc (1) olasz (1) Olaszország (5) OTP (1) OVUM (1) ökológia (1) önkéntes (1) őstermelő (3) pályázat (27) paradicsom (1) Pászti Balázs (7) pénzügy (3) piackutatás (1) Polereczki Zsolt (1) Portugália (3) regionalitás (11) rendezvény (11) rendezvényszervezés (1) Rigler Zsolt (1) Románia (4) rövid ellátási lánc (3) Sárközy Ildikó (8) Serfőző Lili (1) sertés (1) Solti Csilla (1) Spanyolország (8) Steirisches Vulkanland (1) SUS (1) Svédország (1) Szabados Andrea (2) Szabó Gábor (1) Szegedyné Fricz Ágnes (9) Szente Viktória (1) Szerbia (6) Szlovákia (2) Szlovénia (2) Szöllősi Réka (1) találkozó (27) tanácsadás (1) tanulmányok (2) tápanyag (1) tápérték (2) Tej Terméktanács (1) Tesco (1) tojás (1) Tóth Ferenc (4) Törökország (4) tréning (11) útmutató (3) üzleti terv (1) V. műhely (8) vállalkozás (12) védjegy (12) versenyjog (1) versenyképesség (3) vezetés (5) VI. műhely (5) vidékfejlesztés (1) VII. műhely (3) VIII. műhely (4) Visegrádi (1) VM (10) zöldség (1)

Élelmiszerklub Blog Archívum