2012. május 14.

Élelmiszerklub Műhely - VIII. Melyik márkáknak nagyobb a válságállóságuk? beszámoló

Az Élelmiszerklub Műhely rendezvények 2012. januári elindítása óta az egyik legnagyobb érdeklődést és résztvevői aktivitást váltotta ki a márkapolitika kérdéseinek témaköre. Mindez persze nem véletlen, hiszen egy élelmiszeripari cég megerősödését vagy akár  legyengülését is eredményezheti az e téren hozott jó vagy rossz döntés.

A bemutatott piackutatási elemzések (GfK és AKI) egyértelműen igazolták, hogy válság ide, válság oda, a fogyasztó még mindig hűséges és vásárlásával  is értékeli a gyártói márkára fordított erőfeszítéseket. Ennek  a jutalma pedig egy enyhe növekedési görbe az utóbbi 3 évben, 48 %-os részesedéssel, szemben a stagnálást mutató kereskedelmi márkákkal és ezek 26 %-os részesedésével.

Melyik márkának nagyobb a válságállósága? tettük fel a kérdést rendezvényünk beharangozójában, úgy gondolom, ezek a számok magukért beszélnek és egyértelmű választ adnak e felvetésre.

Az is igaz viszont, hogy a felmérés szerint éves szinten a háztartások 90 %-a biztosan vásárol valamilyen  kereskedelmi márkát, melyek forgalmazásában  jelenleg a diszkontok szerepe átlag feletti.

A vásárlói döntésekben pedig az ár után rögtön  a minőség szerepe a legjelentősebb, mindez  pedig egy gyártó számára azt is jelenti, hogy törekednie  kell  mind a gyártási  költségek, mind pedig  a gyártói kapacitások optimalizálására a versenyképes árakhoz, ehhez viszont szüksége van a kereskedelmi márkák volumenére is.

Mi tehát a jó döntés a vállalati márkapolitikában? tették fel a kérdést a gyártó cégek képviselői.

Az előadásokat követő  interaktív beszélgetés során erre is választ kaptak a  résztvevők, mert  jól hasznosítható gyakorlati példákkal is bemutatták a  felkért cégek vezetői, hogy a lényeg itt is az arányokon és a biztonságos egyensúlyon van, vagyis mindig vigyázni kell a gyártói márkák erőfölényére és evvel  a további  fejlődéshez nélkülözhetetlen nyereség elérésére.

Képen az Élelmiszerklub Műhely VIII. Gyártói márkák és kereskedelmi márkák. Melyik márkáknak nagyobb a válságállóságuk? Milyen elvárásaik vannak a kereskedőknek és a fogyasztóknak? 2012. május 9. szerda rendezvényről.

Élelmiszerklub Műhely - GfK Csillag Zoltán

Élelmiszerklub Műhely - AKI Juhász Anikó

Élelmiszerklub Műhely - Univer Marosfiné Lídia és Detki Pavlova Olga

Élelmiszerklub Műhely - Békás Solti Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Azonnali RSS-értesítőre feliratkozás

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1% (3) 16 (1) 2015 (34) 2016 (17) 2017 (12) AKI (2) állítás (1) Almenland (1) Almo (1) AMA-Biosiegel (1) AMA-Gütesiegel (1) ásványvíz (1) Austria Gütezeichen (1) Ausztria (13) Bali Tibor (1) Baromfi Termék Tanács (1) Bartyik Tünde (1) Beck László (1) Bereczki Attila (1) beszámoló (23) BGF (1) Bial Tibor (1) bio (3) Bio Austria (1) blogbejegyzés (22) Bormarketing Műhely (1) BOS (1) CzechTrade (1) Csehország (3) csomagolás (1) Dánia (1) Dörnyei Otília (1) Dr. Becsky-Balku Orsolya (2) Dr. Dóczy Katalin (1) Dr. Fülöp Zsuzsanna (2) Dr. Kocsis Márton (1) Dr. Loncsár Krisztina (1) Éder Tamás (1) ÉFOSZ (1) élelmiszer (113) élelmiszeripar (2) Élelmiszerklub Alapítvány (66) Élelmiszerklub Délelőtt (26) előadás (61) Erasmus+ (53) értékesítés (15) EU (34) EU Fórum (6) EVS (1) felmérés (3) fenntarthatóság (5) fiatalok (26) fogyasztóvédelem (2) Földi Péter (1) Franciaország (2) gasztronómia (1) Genuss Region (1) Genussland (1) GfK (2) GKI (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyakornok (2) Gyaraky Zoltán (3) gyártmánylap (1) gyümölcs (2) hagyomány (1) helyi (1) hírek (4) hogyan (1) Hogyan készítsük (1) Horvátország (1) hungarikum (1) húsvét (1) I. műhely (3) II. műhely (7) III. műhely (6) innováció (2) Intersnack (1) IV. műhely (6) IX. műhely (4) jelölés (7) jog (3) jogszabályok (13) Juhász Anikó (1) K+F Konzervkutató (1) kampány (1) Kaposvári Egyetem (2) képzés (3) kérdőív (1) kereskedelem (11) kézműves (3) kiállítás (3) kistermelő (20) kommunikáció (3) Kovács Krisztina (7) Köcse Ildikó (1) közétkeztetés (1) Kujáni Katalin (1) kutatások (3) Lengyelország (4) Lukács László (1) magyar (18) Marcin Sowa (2) marha (1) márka (16) marketing (18) Medián (1) mezőgazdaság (6) MgSzH (1) Műhely (47) Nagy-Britannia (1) NÉBIH (8) NFH (3) nrc (1) olasz (1) Olaszlország (1) Olaszország (9) OTP (1) OVUM (1) ökológia (1) önkéntes (1) őstermelő (3) pályázat (28) paradicsom (1) Pászti Balázs (7) pazarlás (1) pénzügy (3) piackutatás (1) Polereczki Zsolt (1) Portugália (4) regionalitás (11) rendezvény (11) rendezvényszervezés (1) Rigler Zsolt (1) Románia (4) rövid ellátási lánc (3) Sárközy Ildikó (8) Serfőző Lili (1) sertés (1) Solti Csilla (1) Spanyolország (9) Steirisches Vulkanland (1) SUS (1) Svédország (1) Szabados Andrea (2) Szabó Gábor (1) Szegedyné Fricz Ágnes (9) Szente Viktória (1) Szerbia (6) Szlovákia (4) Szlovénia (2) Szöllősi Réka (1) találkozó (36) tanácsadás (1) tanulmányok (2) tápanyag (1) tápérték (2) Tej Terméktanács (1) Tesco (1) tojás (1) Tóth Ferenc (4) Törökország (5) tréning (12) útmutató (3) üzleti terv (1) V. műhely (8) vállalkozás (13) védjegy (12) versenyjog (1) versenyképesség (3) vezetés (5) VI. műhely (5) vidékfejlesztés (1) VII. műhely (3) VIII. műhely (4) Visegrádi (1) VM (10) zöldség (1)

Élelmiszerklub Blog Archívum