2012. február 20.

Élelmiszerklub Műhely - III. Mi is az a magyar élelmiszer? Érdekek ütközései és szabályozások korlátai

MEGHÍVÓ
Az Élelmiszerklub Műhely keretében aktuális témánként és árucsoportonként elemezzük a magyar élelmiszer-gazdaság helyzetét, keressük a versenyképesség növelésének lehetőségeit és a fejlődési megoldásokat. A rendezvényeket kéthetente Budapesten tartjuk.

III. Mi is az a magyar élelmiszer?
Érdekek ütközései és szabályozások korlátai


Időpont: 2012. február 22. szerda  

Program

12,30-13,00 - Regisztráció

13,00-13,15 – Hazai fogyasztók, hazai élelmiszerek - a bizalom építésének lehetőségei
Előadó: Dr. Polereczki Zsolt, Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem
Tanszék Egyetemi adjunktus

13,15-13,30 – A „magyar termék” rendelet jelenlegi állapota
Előadó: Gyaraky Zoltán, Vidékfejlesztési Minisztérium Élelmiszer-feldolgozási Főosztály Főosztályvezető

13,30-13,45 – Melyek az élelmiszer-feldolgozók álláspontjai a magyar élelmiszerek megkülönböztetéséről?
Előadó: Éder Tamás, ÉFOSZ Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége Elnök

13,45-14,15 – A nemzeti termékek felértékelődésének hatása a válsággal küszködő magyar piacra (Medián piackutatás eredményei és gyakorlati hasznosulásuk a Tesconál)
Előadó: Beck László, Medián Kutatási igazgató

14,15-14,25 –  Az önkéntes jelölések – védjegyek – jelentősége
Előadó: Kecskeméti Attila, Magyar Termék Nonprofit Kft. Ügyvezető

14,25-14,45 – Frissítő szünet

14,45-16,30 – Interaktív műhelybeszélgetés
Témák:
  • Kinek jó a  rendelet?
  • Amiről a rendelettel kapcsolatban kevesebbet beszélünk
  • Logót, védjegyet, vagy címkét néz a tudatos vásárló?
  • A márka ereje
  • Mikor írja felül bármi az árkommunikációt ?
Résztvevők:
  • Beck László, Medián
  • Éder Tamás, ÉFOSZ
  • Gyaraky Zoltán, Vidékfejlesztési Minisztérium
  • Kecskeméti Attila, Magyar Termék Nonprofit Kft. 
  • Dr. Polereczki Zsolt, Kaposvári Egyetem 
  • Saltzer Kornél, Spar
Moderátor: Pászti Balázs, Élelmiszerklub

16,30-17,00 – Kötetlen beszélgetés és ingyenes tanácsadás az Élelmiszerklubbal

Időpont: 2012. február 22. szerda
Helyszín: Hotel Ibis Budapest 
 Centrum, 1092 Budapest, IX. Ráday utca 6. (térkép) 


Regisztrációs díj:
  • 7.500 Ft  (AAM) / fő / alkalom (előre utalással) 
  • 10.000 Ft (AAM) / fő / alkalom (helyszínen fizetéssel) 
  • 4-alkalom-bérlettel: 6.000 Ft (AAM) / fő / alkalom, összesen 4*6.000 Ft = 24.000 Ft (AAM) / 4 alkalom (előre utalással) 

A magyar rendelettervezet itt olvasható:
TERVEZET --- A vidékfejlesztési miniszter …/2012. (…) VM rendelete egyes önkéntes megkülönböztető megjelölések élelmiszereken történő használatáról


A kérdéseket az előadókhoz a helyszínen résztvevőktől és az online csatlakozóktól várjuk ---
Az Élelmiszerklub Alapítvány mindent megtesz azért, hogy a meghirdetett program megvalósuljon. Rajta kívül álló események azonban szükségessé tehetik a program módosítását. 


A következő Élelmiszerklub Műhely rendezvények:

IV. Kikényszerített innovációk
A NETA (népegészségügyi termékadó) és a piac hogyan befolyásolják az élelmiszerek termékfejlesztéseit?
Időpont: 2012. március 7. szerda  

V. Közösségi marketing leltár
Mi működik és mi nem?
Igények és megoldások
Időpont: 2012. március 21. szerda 

VI. Értékesítési csatornapolitikák
A hipermarketektől a szakboltokig
Hol adjuk el termékeinket?

Időpont: 2012. április 4. szerda






Miről beszélgettünk a II. élelmiszerek jelölésének új szabályai kapcsán?

A második Élelmiszerklub Műhely keretében a lehető legrészletesebben próbáltuk meg körbejárni a rendeletből eredő kötelező és önkéntes jelölésekre vonatkozó változásokat az élelmiszerek jelölésében. Továbbá arra kerestük a választ, hogy ezek a változások mennyire könnyen vagy nehezen tarthatók be és milyen terhet rónak az élelmiszer-feldolgozókra és azon belül is a kis- és közepes vállalkozásokra. 

Választ kerestünk arra is, hogy a bevezetés átmeneti időszakában milyen teendők vannak, valamint milyen ütemben, mikor kell változtatni a termékek csomagolásán, mi történjen új termékek bevezetésénél.

Valamennyi előadó egyetértett azzal, hogy a változások szükségszerűek, a célok jók, a törvény végrehajtása nem lehetetlen, de nem is egyszerű feladat.  Az fenti törvény életbe lépése ellenére is az élelmiszerek jelölésére vonatkozó rendelkezések sajnos továbbra is több törvényben és rendeletben kerülnek szabályozásra.

A jelölések új szabályai optimális esetben a fogyasztók számára jelentőséggel bírnak, amennyiben az élelmiszerek összetételéről pontosabb és részletesebb képet kapnak, ezzel lehetőséget kapnak a tudatosabb döntésre.

Ez - véleményem szerint - hosszú távon versenyelőnyhöz juttathatja a jó minőségű, értékesebb alapanyagokból készülő termékeket, a fogyasztók számára könnyebbé válik az egyes termékek esetében az ár-érték arány megállapítására.

És végül, de nem utolsó sorban, a résztvevők kérdéseire a meghívott szakértők válaszoltak, akiket a résztvevőknek lehetőségük van a továbbiakban is kérdésekkel megkeresni.

(A II. Élelmiszerklub Műhely előadásainak anyagai itt megnézhetők.)

Tóth Ferenc Kurátor
E-mail: toth@elelmiszerklub.hu


Azonnali RSS-értesítőre feliratkozás

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1% (3) 16 (1) 2015 (34) 2016 (17) 2017 (12) AKI (2) állítás (1) Almenland (1) Almo (1) AMA-Biosiegel (1) AMA-Gütesiegel (1) ásványvíz (1) Austria Gütezeichen (1) Ausztria (13) Bali Tibor (1) Baromfi Termék Tanács (1) Bartyik Tünde (1) Beck László (1) Bereczki Attila (1) beszámoló (23) BGF (1) Bial Tibor (1) bio (3) Bio Austria (1) blogbejegyzés (22) Bormarketing Műhely (1) BOS (1) CzechTrade (1) Csehország (3) csomagolás (1) Dánia (1) Dörnyei Otília (1) Dr. Becsky-Balku Orsolya (2) Dr. Dóczy Katalin (1) Dr. Fülöp Zsuzsanna (2) Dr. Kocsis Márton (1) Dr. Loncsár Krisztina (1) Éder Tamás (1) ÉFOSZ (1) élelmiszer (113) élelmiszeripar (2) Élelmiszerklub Alapítvány (66) Élelmiszerklub Délelőtt (26) előadás (61) Erasmus+ (53) értékesítés (15) EU (34) EU Fórum (6) EVS (1) felmérés (3) fenntarthatóság (5) fiatalok (26) fogyasztóvédelem (2) Földi Péter (1) Franciaország (2) gasztronómia (1) Genuss Region (1) Genussland (1) GfK (2) GKI (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyakornok (2) Gyaraky Zoltán (3) gyártmánylap (1) gyümölcs (2) hagyomány (1) helyi (1) hírek (4) hogyan (1) Hogyan készítsük (1) Horvátország (1) hungarikum (1) húsvét (1) I. műhely (3) II. műhely (7) III. műhely (6) innováció (2) Intersnack (1) IV. műhely (6) IX. műhely (4) jelölés (7) jog (3) jogszabályok (13) Juhász Anikó (1) K+F Konzervkutató (1) kampány (1) Kaposvári Egyetem (2) képzés (3) kérdőív (1) kereskedelem (11) kézműves (3) kiállítás (3) kistermelő (20) kommunikáció (3) Kovács Krisztina (7) Köcse Ildikó (1) közétkeztetés (1) Kujáni Katalin (1) kutatások (3) Lengyelország (4) Lukács László (1) magyar (18) Marcin Sowa (2) marha (1) márka (16) marketing (18) Medián (1) mezőgazdaság (6) MgSzH (1) Műhely (47) Nagy-Britannia (1) NÉBIH (8) NFH (3) nrc (1) olasz (1) Olaszlország (1) Olaszország (9) OTP (1) OVUM (1) ökológia (1) önkéntes (1) őstermelő (3) pályázat (28) paradicsom (1) Pászti Balázs (7) pazarlás (1) pénzügy (3) piackutatás (1) Polereczki Zsolt (1) Portugália (4) regionalitás (11) rendezvény (11) rendezvényszervezés (1) Rigler Zsolt (1) Románia (4) rövid ellátási lánc (3) Sárközy Ildikó (8) Serfőző Lili (1) sertés (1) Solti Csilla (1) Spanyolország (9) Steirisches Vulkanland (1) SUS (1) Svédország (1) Szabados Andrea (2) Szabó Gábor (1) Szegedyné Fricz Ágnes (9) Szente Viktória (1) Szerbia (6) Szlovákia (4) Szlovénia (2) Szöllősi Réka (1) találkozó (36) tanácsadás (1) tanulmányok (2) tápanyag (1) tápérték (2) Tej Terméktanács (1) Tesco (1) tojás (1) Tóth Ferenc (4) Törökország (5) tréning (12) útmutató (3) üzleti terv (1) V. műhely (8) vállalkozás (13) védjegy (12) versenyjog (1) versenyképesség (3) vezetés (5) VI. műhely (5) vidékfejlesztés (1) VII. műhely (3) VIII. műhely (4) Visegrádi (1) VM (10) zöldség (1)

Élelmiszerklub Blog Archívum