2012. április 10.

Nem kell minden kiskereskedelmi láncban ott lenni VI.

VI. Értékesítési csatornapolitikák. 
A hipermarketektől a szakboltokig
Hol adjuk el a termékeinket?

Ismét egy sikeres Élelmiszerklub Műhelyen vagyunk túl, a hatodikon. A résztvevők visszajelzései alapján változtattunk a Élelmiszerklub Műhely szerkezetén. Az eddig megszokottól eltérően az előadások után közvetlen kérdezési és megbeszélési lehetőség volt, amelynek során az előadó rögtön tudott válaszolni a felmerült kérdésekre. Azt gondolom, hogy a „rögtön” jelentőséggel bír, hiszen nincs elfelejtett kérdés, nincs időhiány a kérdések felvetésére. Ezt a módszert a jövőben folytatni kívánjuk, a Élelmiszerklub Műhely új szerkezetét megtartjuk.

Az Élelmiszerklub Műhely keretében elhangzott előadások az eddigi gyakorlatnak megfelelően a honlap Blog/előadás menüpontjában már megtekinthetők.

Merre fejlődik az élelmiszer-kiskereskedelem? Mit mutatnak a számok? címmel hallottunk előadást (Előadó: Vella Rita, GfK Hungária Piackutató Intézet, Consumer Tracking Ügyfélkapcsolati igazgató), amely előadás a GfK egyik friss kutatásának első bemutatása is volt egyben.
A legfontosabb információk közül kiemelném, hogy a hazai élelmiszer-kiskereskedelemben csökkenő vevőszám mellett a diszkontok tudták piaci pozíciójukat erősíteni, a többi értékesítési csatorna kisebb-nagyobb veszteségeket szenvedett el, azonban a csatornák között drámai átrendeződés nem történt.

A hipermarketektől a közvetlen értékesítésig. Mire számíthatnak a beszállítók? 
(Előadó: Dr. Juhász Anikó, AKI Agrárgazdasági Kutató Intézet, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály Osztályvezető). A rendkívül részletes és átfogó előadásból láthattuk a trendeket, a csatornák helyes kiválasztásának szükségességét - valamint ha választ nem is találtunk (és nem is találhattunk) minden kérdésre -, de a problémákat és a főbb buktatókat sikerült beazonosítani.

Milyen szempontok szerint válasszunk termékeinknek értékesítési csatornákat?
(Előadó: Tóth Ferenc Élelmiszerklub Kurátor) Az elmúlt több mint két évtizedes gyártói és beszállítói oldalon szerzett szakmai tapasztalat alapján az értékesítési csatornák kiválasztásának buktatóiról, valós veszélyekről szólt az előadás. Az előadásban elemezve lettek többek között a belistázások problémái, tárgyalási tippek és trükkök is, valamint a rendelkezésünkre álló adatok, információk csoportosításának, hatékony felhasználásának lehetőségei is.

(A VI. Élelmiszerklub Műhely előadásainak anyagai itt megnézhetők.)

Szeretettel várjuk az április 18-i, a versenyképesség témával foglalkozó Élelmiszerklub Műhely rendezvényünkre is!

Tóth Ferenc
Élelmiszerklub Kurátor


Tóth Ferenc - Milyen szempontok szerint válasszunk termékeinknek értékesítési csatornákat?

Az Élelmiszerklub Műhely VI. Értékesítési csatornapolitikák. A hipermarketektől a szakboltokig. Hol adjuk el a termékeinket? 2012. április 4. elhangzott előadás prezentációs anyaga.
Előadó: Tóth Ferenc, Élelmiszerklub Kurátor
Tóth Ferenc - Milyen szempontok szerint válasszunk termékeinknek értékesítési csatornákat?

AKI - A hipermarketektől a közvetlen értékesítésig. Mire számíthatnak a beszállítók?

Az Élelmiszerklub Műhely VI. Értékesítési csatornapolitikák. A hipermarketektől a szakboltokig. Hol adjuk el a termékeinket? 2012. április 4. elhangzott előadás prezentációs anyaga.
Előadó: Dr. Juhász Anikó, AKI Agrárgazdasági Kutató Intézet
AKI - A hipermarketektől a közvetlen értékesítésig. Mire számíthatnak a beszállítók?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítőre feliratkozás

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1% (3) 16 (1) 2015 (34) 2016 (17) 2017 (2) AKI (2) állítás (1) Almenland (1) Almo (1) AMA-Biosiegel (1) AMA-Gütesiegel (1) ásványvíz (1) Austria Gütezeichen (1) Ausztria (13) Bali Tibor (1) Baromfi Termék Tanács (1) Bartyik Tünde (1) Beck László (1) Bereczki Attila (1) beszámoló (10) BGF (1) Bial Tibor (1) bio (2) Bio Austria (1) blogbejegyzés (22) Bormarketing Műhely (1) BOS (1) CzechTrade (1) Csehország (3) csomagolás (1) Dánia (1) Dörnyei Otília (1) Dr. Becsky-Balku Orsolya (2) Dr. Dóczy Katalin (1) Dr. Fülöp Zsuzsanna (2) Dr. Kocsis Márton (1) Dr. Loncsár Krisztina (1) Éder Tamás (1) ÉFOSZ (1) élelmiszer (105) élelmiszeripar (2) Élelmiszerklub Alapítvány (43) Élelmiszerklub Délelőtt (26) előadás (61) Erasmus+ (31) értékesítés (15) EU (25) EU Fórum (6) EVS (1) felmérés (2) fenntarthatóság (3) fiatalok (18) fogyasztóvédelem (2) Földi Péter (1) Franciaország (2) Genuss Region (1) Genussland (1) GfK (2) GKI (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyakornok (2) Gyaraky Zoltán (3) gyártmánylap (1) gyümölcs (1) hagyomány (1) hírek (4) hogyan (1) Hogyan készítsük (1) Horvátország (1) hungarikum (1) húsvét (1) I. műhely (3) II. műhely (7) III. műhely (6) innováció (2) Intersnack (1) IV. műhely (6) IX. műhely (4) jelölés (7) jog (3) jogszabályok (13) Juhász Anikó (1) K+F Konzervkutató (1) kampány (1) Kaposvári Egyetem (2) képzés (2) kérdőív (1) kereskedelem (11) kézműves (3) kiállítás (3) kistermelő (18) kommunikáció (3) Kovács Krisztina (7) Köcse Ildikó (1) közétkeztetés (1) Kujáni Katalin (1) kutatások (3) Lengyelország (4) Lukács László (1) magyar (18) Marcin Sowa (2) marha (1) márka (16) marketing (18) Medián (1) mezőgazdaság (6) MgSzH (1) Műhely (47) Nagy-Britannia (1) NÉBIH (8) NFH (3) nrc (1) olasz (1) Olaszország (4) OTP (1) OVUM (1) ökológia (1) önkéntes (1) őstermelő (2) pályázat (19) paradicsom (1) Pászti Balázs (7) pénzügy (3) piackutatás (1) Polereczki Zsolt (1) Portugália (3) regionalitás (11) rendezvény (11) rendezvényszervezés (1) Rigler Zsolt (1) Románia (2) rövid ellátási lánc (3) Sárközy Ildikó (8) Serfőző Lili (1) sertés (1) Solti Csilla (1) Spanyolország (2) Steirisches Vulkanland (1) SUS (1) Szabados Andrea (2) Szabó Gábor (1) Szegedyné Fricz Ágnes (9) Szente Viktória (1) Szerbia (6) Szlovákia (1) Szlovénia (2) Szöllősi Réka (1) találkozó (17) tanácsadás (1) tanulmányok (2) tápanyag (1) tápérték (2) Tej Terméktanács (1) Tesco (1) tojás (1) Tóth Ferenc (4) Törökország (3) tréning (9) útmutató (3) üzleti terv (1) V. műhely (8) vállalkozás (10) védjegy (12) versenyjog (1) versenyképesség (3) vezetés (5) VI. műhely (5) vidékfejlesztés (1) VII. műhely (3) VIII. műhely (4) Visegrádi (1) VM (10)

Élelmiszerklub Blog Archívum