A magyar élelmiszerek versenyképességének a növelése a témája az Élelmiszerklub Műhely következő, hetedik rendezvényének. Keressük a válaszokat, miért veszítenek piacot belföldön a magyar élelmiszerek és hogyan növelhetők az eladások az egyre erősebb hazai versenyben.
A téma aktuálisabb, mint valaha. Kornai János professzor a Magyar Tudományos Akadémián a napokban tartott előadásában hangsúlyozta:
"Nem az segít igazán rajtunk, ha elhatározzuk, hogy mindenáron magyar árut veszünk – ez súlyos veszteségeket okozhat a magyar fogyasztónak. A nemzeti önrendelkezést az szolgálja, ha előnyös módon illeszkedünk be a nemzetközi kereskedelembe.
...
Ne az import bürokratikus korlátozásával támogassuk a magyar termelést, hanem azzal, hogy előmozdítjuk versenyképességét minőség, költség és ár tekintetében, vonzóbbá tesszük mind a magyar, mind a külföldi vevő számára."
(forrás: www.kornai-janos.hu)
Előadóink: gazdaságkutató, agrárkutató, kereskedelmi szakember és marketing tanácsadó; moderátorunk értékesítési szakember. A programot az előző műhelyen kialakítottak szerint tartjuk meg: az előadások 30 perc hosszúak és mindegyik után közvetlenül 20-20 perces beszélgetési lehetőség van az előadókkal.
VII. A magyar élelmiszer-ágazat versenyképessége
Miért veszítenek piacot a magyar élelmiszerek?
Hogyan növelhetők az eladások a versenyben?
Időpont: 2012. április 18. szerda
Program
12,30-13,00 - Regisztráció
13,00-13,30 – A magyar versenyképesség és az élelmiszer-gazdaság
Előadó: Némethné dr. Pál Katalin, GKI Gazdaságkutató Zrt. kutatásvezető
13,30-13,50 – Kérdések az előadóhoz
13,50-14,20 – A versenyképesség és a piacra jutás javításának lehetőségei. A külpiaci tapasztalatok elemzése
14,40-15,00 – Frissítő szünet
15,00-15,30 – Miért veszítenek piacot a magyar élelmiszerek a hazai élelmiszer-kereskedelemben?
Előadó: Solti Csilla, Kereskedelmi beszerzési és értékesítési vezető
15,30-15,50 – Kérdések az előadóhoz
15,50-16,20 – Hogyan növelhetjük marketing eszközökkel az élelmiszerek versenyképességét?
16,30-17,00 – Kötetlen beszélgetés és ingyenes tanácsadás az Élelmiszerklubbal
Moderátor: Tóth Ferenc, Élelmiszerklub Kurátor
Időpont: 2012. április 18. szerda
Helyszín: Hotel Ibis Budapest Centrum, 1092 Budapest, IX. Ráday utca 6. (térkép)
Regisztrációs díj:
A kérdéseket az előadókhoz a helyszínen résztvevőktől és az online csatlakozóktól várjuk ---
Az Élelmiszerklub Alapítvány mindent megtesz azért, hogy a meghirdetett program megvalósuljon. Rajta kívül álló események azonban szükségessé tehetik a program módosítását.
INGYENES
NYITOTT MŰHELY NAP
...
Ne az import bürokratikus korlátozásával támogassuk a magyar termelést, hanem azzal, hogy előmozdítjuk versenyképességét minőség, költség és ár tekintetében, vonzóbbá tesszük mind a magyar, mind a külföldi vevő számára."
(forrás: www.kornai-janos.hu)
Előadóink: gazdaságkutató, agrárkutató, kereskedelmi szakember és marketing tanácsadó; moderátorunk értékesítési szakember. A programot az előző műhelyen kialakítottak szerint tartjuk meg: az előadások 30 perc hosszúak és mindegyik után közvetlenül 20-20 perces beszélgetési lehetőség van az előadókkal.
VII. A magyar élelmiszer-ágazat versenyképessége
Miért veszítenek piacot a magyar élelmiszerek?
Hogyan növelhetők az eladások a versenyben?
Időpont: 2012. április 18. szerda
Program
12,30-13,00 - Regisztráció
13,00-13,30 – A magyar versenyképesség és az élelmiszer-gazdaság
Előadó: Némethné dr. Pál Katalin, GKI Gazdaságkutató Zrt. kutatásvezető
13,30-13,50 – Kérdések az előadóhoz
13,50-14,20 – A versenyképesség és a piacra jutás javításának lehetőségei. A külpiaci tapasztalatok elemzése
Előadó: Dr. Juhász Anikó, AKI Agrárgazdasági Kutató Intézet, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály osztályvezető
14,20-14,40 – Kérdések az előadóhoz
14,20-14,40 – Kérdések az előadóhoz
14,40-15,00 – Frissítő szünet
15,00-15,30 – Miért veszítenek piacot a magyar élelmiszerek a hazai élelmiszer-kereskedelemben?
Előadó: Solti Csilla, Kereskedelmi beszerzési és értékesítési vezető
15,30-15,50 – Kérdések az előadóhoz
15,50-16,20 – Hogyan növelhetjük marketing eszközökkel az élelmiszerek versenyképességét?
Előadó: Sárközy Ildikó, Élelmiszerklub Elnök
16,20-16,30 – Kérdések az előadóhoz
16,20-16,30 – Kérdések az előadóhoz
16,30-17,00 – Kötetlen beszélgetés és ingyenes tanácsadás az Élelmiszerklubbal
Moderátor: Tóth Ferenc, Élelmiszerklub Kurátor
Időpont: 2012. április 18. szerda
Helyszín: Hotel Ibis Budapest Centrum, 1092 Budapest, IX. Ráday utca 6. (térkép)
Regisztrációs díj:
- 7.500 Ft (alanyi adómentes) / fő / alkalom (előre utalással)
- 10.000 Ft (alanyi adómentes) / fő / alkalom (helyszínen fizetéssel)
- e-mailben: sarkozy@elelmiszerklub.hu,
- Élelmiszerklub honlapon,
- Facebookon,
- Twitteren
------------------------------------------
A következő Élelmiszerklub Műhely rendezvények:
INGYENES
NYITOTT MŰHELY NAP
VIII. Gyártói márkák és kereskedelmi márkák
Melyik márkáknak nagyobb a válságállóságuk?
Milyen elvárásaik vannak a kereskedőknek és a fogyasztóknak?
TAVASZI ZÁRÓ MŰHELY
(szeptemberben folytatjuk)
Milyen elvárásaik vannak a kereskedőknek és a fogyasztóknak?
Időpont: 2012. május 9. szerda
TAVASZI ZÁRÓ MŰHELY
(szeptemberben folytatjuk)
IX. Az értékesítés növelésének csapdái
Meddig finanszírozhatók a beszállítások?
Hogyan növelhetők a piacrészesedések?
Időpont: 2012. május 23. szerda