A bemutatott piackutatási elemzések (GfK és AKI) egyértelműen igazolták, hogy válság ide, válság oda, a fogyasztó még mindig hűséges és vásárlásával is értékeli a gyártói márkára fordított erőfeszítéseket. Ennek a jutalma pedig egy enyhe növekedési görbe az utóbbi 3 évben, 48 %-os részesedéssel, szemben a stagnálást mutató kereskedelmi márkákkal és ezek 26 %-os részesedésével.
Melyik márkának nagyobb a válságállósága? tettük fel a kérdést rendezvényünk beharangozójában, úgy gondolom, ezek a számok magukért beszélnek és egyértelmű választ adnak e felvetésre.
Az is igaz viszont, hogy a felmérés szerint éves szinten a háztartások 90 %-a biztosan vásárol valamilyen kereskedelmi márkát, melyek forgalmazásában jelenleg a diszkontok szerepe átlag feletti.
A vásárlói döntésekben pedig az ár után rögtön a minőség szerepe a legjelentősebb, mindez pedig egy gyártó számára azt is jelenti, hogy törekednie kell mind a gyártási költségek, mind pedig a gyártói kapacitások optimalizálására a versenyképes árakhoz, ehhez viszont szüksége van a kereskedelmi márkák volumenére is.
Mi tehát a jó döntés a vállalati márkapolitikában? tették fel a kérdést a gyártó cégek képviselői.
Az előadásokat követő interaktív beszélgetés során erre is választ kaptak a résztvevők, mert jól hasznosítható gyakorlati példákkal is bemutatták a felkért cégek vezetői, hogy a lényeg itt is az arányokon és a biztonságos egyensúlyon van, vagyis mindig vigyázni kell a gyártói márkák erőfölényére és evvel a további fejlődéshez nélkülözhetetlen nyereség elérésére.
Képen az Élelmiszerklub Műhely VIII. Gyártói márkák és kereskedelmi márkák. Melyik márkáknak nagyobb a válságállóságuk? Milyen elvárásaik vannak a kereskedőknek és a fogyasztóknak? 2012. május 9. szerda rendezvényről.
![]() |
Élelmiszerklub Műhely - GfK Csillag Zoltán |
![]() |
Élelmiszerklub Műhely - AKI Juhász Anikó |
![]() |
Élelmiszerklub Műhely - Univer Marosfiné Lídia és Detki Pavlova Olga |
![]() |
Élelmiszerklub Műhely - Békás Solti Csilla |