2013. február 17.

Miért fontos a lengyel élelmiszerpiac?

Az Élelmiszerklub Alapítvány a Lengyel Köztársaság Nagykövetsége Kereskedelemfejlesztési és Beruházásösztönzési Osztályával közösen - Merre fejlődik a lengyel élelmiszer-gazdaság és hogyan kapcsolódnak hozzá a magyar vállalkozások? címmel - előadást tart Budapesten 2013. február 20., szerdán 10 órától. 

Miért fontos a lengyel élelmiszerpiac? 
Néhány adat Lengyelország és Magyarország gazdaságáról és az eltérő fogyasztási szokásokról.

A lakosság létszáma 2011
  • Magyarország 10 millió fő (az EU 2%-a)
  • Lengyelország 39 millió fő (az EU 8%-a)
Az egy főre jutó GDP 2011
  • Magyarország 10.000 Euro
  • Lengyelország 9.600 Euro
Egy főre jutó vásárlóerő 2012  
  • Magyarország 4.884 Euro
  • Lengyelország 5.756 Euro
Lengyelországban lényegesen magasabb az egy főre jutó fogyasztás például az alábbi élelmiszerekből: 

Burgonya fogyasztása 2011
    • Magyarország 60 kg/fő
    • Lengyelország 111 kg/fő
Cukor fogyasztása 2011
    • Magyarország 28 kg/fő
    • Lengyelország 41 kg/fő 
Alma fogyasztása 2011
    • Magyarország 13 kg/fő
    • Lengyelország 24 kg/fő
Feldolgozott paradicsom fogyasztása 2011
    • Magyarország 8 kg/fő
    • Lengyelország 18 kg/fő
Friss paradicsom fogyasztása 2011
    • Magyarország 8 kg/fő
    • Lengyelország 14 kg/fő
Karfiol fogyasztása 2011
    • Magyarország 2 kg/fő
    • Lengyelország 5 kg/fő
Forrás: Eurostat és GfK

Az előadás részletes programja és az ingyenes részvételhez a regisztrációs adatlap elérhető az Élelmiszerklub Alapítvány honlapján az EU Fórum menüpontban az alábbi linken:
www.elelmiszerklub.hu/p/eu-forum_8

Azonnali RSS-értesítőre feliratkozás

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1% (3) 16 (1) 2015 (34) 2016 (17) 2017 (12) AKI (2) állítás (1) Almenland (1) Almo (1) AMA-Biosiegel (1) AMA-Gütesiegel (1) ásványvíz (1) Austria Gütezeichen (1) Ausztria (13) Bali Tibor (1) Baromfi Termék Tanács (1) Bartyik Tünde (1) Beck László (1) Bereczki Attila (1) beszámoló (23) BGF (1) Bial Tibor (1) bio (3) Bio Austria (1) blogbejegyzés (22) Bormarketing Műhely (1) BOS (1) CzechTrade (1) Csehország (3) csomagolás (1) Dánia (1) Dörnyei Otília (1) Dr. Becsky-Balku Orsolya (2) Dr. Dóczy Katalin (1) Dr. Fülöp Zsuzsanna (2) Dr. Kocsis Márton (1) Dr. Loncsár Krisztina (1) Éder Tamás (1) ÉFOSZ (1) élelmiszer (113) élelmiszeripar (2) Élelmiszerklub Alapítvány (66) Élelmiszerklub Délelőtt (26) előadás (61) Erasmus+ (53) értékesítés (15) EU (34) EU Fórum (6) EVS (1) felmérés (3) fenntarthatóság (5) fiatalok (26) fogyasztóvédelem (2) Földi Péter (1) Franciaország (2) gasztronómia (1) Genuss Region (1) Genussland (1) GfK (2) GKI (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyakornok (2) Gyaraky Zoltán (3) gyártmánylap (1) gyümölcs (2) hagyomány (1) helyi (1) hírek (4) hogyan (1) Hogyan készítsük (1) Horvátország (1) hungarikum (1) húsvét (1) I. műhely (3) II. műhely (7) III. műhely (6) innováció (2) Intersnack (1) IV. műhely (6) IX. műhely (4) jelölés (7) jog (3) jogszabályok (13) Juhász Anikó (1) K+F Konzervkutató (1) kampány (1) Kaposvári Egyetem (2) képzés (3) kérdőív (1) kereskedelem (11) kézműves (3) kiállítás (3) kistermelő (20) kommunikáció (3) Kovács Krisztina (7) Köcse Ildikó (1) közétkeztetés (1) Kujáni Katalin (1) kutatások (3) Lengyelország (4) Lukács László (1) magyar (18) Marcin Sowa (2) marha (1) márka (16) marketing (18) Medián (1) mezőgazdaság (6) MgSzH (1) Műhely (47) Nagy-Britannia (1) NÉBIH (8) NFH (3) nrc (1) olasz (1) Olaszlország (1) Olaszország (9) OTP (1) OVUM (1) ökológia (1) önkéntes (1) őstermelő (3) pályázat (28) paradicsom (1) Pászti Balázs (7) pazarlás (1) pénzügy (3) piackutatás (1) Polereczki Zsolt (1) Portugália (4) regionalitás (11) rendezvény (11) rendezvényszervezés (1) Rigler Zsolt (1) Románia (4) rövid ellátási lánc (3) Sárközy Ildikó (8) Serfőző Lili (1) sertés (1) Solti Csilla (1) Spanyolország (9) Steirisches Vulkanland (1) SUS (1) Svédország (1) Szabados Andrea (2) Szabó Gábor (1) Szegedyné Fricz Ágnes (9) Szente Viktória (1) Szerbia (6) Szlovákia (4) Szlovénia (2) Szöllősi Réka (1) találkozó (36) tanácsadás (1) tanulmányok (2) tápanyag (1) tápérték (2) Tej Terméktanács (1) Tesco (1) tojás (1) Tóth Ferenc (4) Törökország (5) tréning (12) útmutató (3) üzleti terv (1) V. műhely (8) vállalkozás (13) védjegy (12) versenyjog (1) versenyképesség (3) vezetés (5) VI. műhely (5) vidékfejlesztés (1) VII. műhely (3) VIII. műhely (4) Visegrádi (1) VM (10) zöldség (1)

Élelmiszerklub Blog Archívum