Kis és nagy vállalkozásoknak egyaránt meg kell küzdeniük az élelmiszer-fogyasztók figyelméért és bizalmáért, valamint a piaci versenyben és a működésben alkalmazniuk kell a modern vállalkozási eszközöket és módszereket. Aki lemarad, az az üzletből kimarad. Az élelmiszer-kistermelők felzárkóztatása, üzleti tudásuk és gondolkodásuk bővítése céljából szervezi az Élelmiszerklub Alapítvány rendezvényeit. A 2014. januári szemináriumsorozatnak a marketing, értékesítési és jogi ismeretek átadása volt a témája. Az aktuális szeptemberinek az üzleti tervezés és az online kommunikáció.
A résztvevők olyan kérdésekre kaphatnak választ, mit például: ki és mikor készítsen üzleti tervet, melyek egy üzleti terv részei; hogyan válasszunk grafikust, melyek a cégarculat elemei; milyen domain nevet regisztráljunk és hogyan készítsünk honlapot és hírlevelet. A mostani ismeretátadás az év elején megtartott első szemináriumsoroza folytatása. A szeminárium célcsoportjai most is az alföldi régióban már működő élelmiszer-kistermelők, élelmiszer-feldolgozók, élelmiszer-kereskedők vagy új vállalkozást elindítani tervezők.
Az érdeklődők még bekapcsolódhatnak a rendezvénysorozatba, a témazáró szemináriumot Nyíregyházán tartják az alábbi napokon és helyszínen:
- 2014. szeptember 26. péntek 14-18 óra +19-22 óra,
- 2014. szeptember 27. szombat 10-18 óra
- Nyíregyháza, Prága u. 3. (Lugas Hotel)
A projekt a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat elnökségének értékelése és javaslata alapján az Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alap Finanszírozásában, a Nemzeti Vidékfejlesztési Program Irányító hatóságának jóváhagyásával valósult meg.