2015. augusztus 12.

A Budaörsi Gazdapiac másfél év után is növelni tudja a kistermelőinek és a vásárlóinak a számát

Az Élelmiszerklub Alapítvány által 2015. júliusban Budapesten szervezett első Kistermelői Szakmai Konferencián Kisberk Balázzsal, a Budaörsi Gazdapiac üzemeltetőjével beszélgettem, a piac örömeiről, kihívásairól és szemléletéről. Kiderül, miért, kiért és hogyan is működik manapság egy viszonylag fiatal termelői piac.

Elmesélné nekem, hogy a budaörsi kistermelői piacon mik most a legnagyobb kihívások, illetve a főbb sikerek és örömök?

Először is, a fő siker talán az, hogy lassan másfél évvel a nyitás után a piac még mindig működik, még mindig tudjuk növelni a vásárlók számát, valamint a kistermelőknek, az őstermelőknek a számát is. Ez mindenképpen egy érdem, pozitívum. A kihívás pedig az, hogy fönntartsuk az érdeklődést a piac iránt, a multik árnyékában. Ez egy nagyon komoly munka, de a folyamatos akciókkal és rendezvényekkel ezt megtesszük, de hangsúlyozom, ez egy komoly munka.

Milyen rendezvények vannak?

Általánosságban, éves szinten tudnám sorolni. Például van egy gazdanapunk, ami rendszerint mindig szombaton van, amikor egyébként gazdapiac is van. Itt, ugye, főzés van, a gazdák be tudnak mutatkozni, élőben láthatják a vásárlók, hogy hogyan készül a sajt, a vaj, méhészbemutató van, üvegkaptár, főzőverseny, … Meg lehet kóstolni a „gazda ízeket”, a tájegységi ízeket. Van szárnyasállat-szépségversenyünk, szintén főzőversennyel kísérve; aztán számos népszerűsítő programunk van még a piacon: kukoricafőzés, dinnyeosztás, karácsonyfa-osztás, tehát mindenféle olyan dolog, ahol a gazdák által megtermelt javakat szét tudjuk osztani vagy meg tudjuk kóstoltatni.

Mik az aktuális nehézségek, feladatok?

Hát kihívás például bizony az, hogy az ott lévő multikkal valamilyen módon felvegyük a versenyt, hogy eljussunk odáig, hogy ha valaki megkóstolja, mondjuk ugyanazt a sajtot, amit egy multiban is lehet kapni, meg a gazdapiacon is - adott esetben többszörös árkülönbséggel -, akkor elérjük azt, hogy a vásárló azt a sajtot a mi piacunkon vegye meg. Különösképpen azért, mert az a sajt látott tejet meg tehenet. Ez egy komoly kihívás.

Ön szerint mi szükséges a sikerhez?

Pont ezek az aktivitások, amikkel elérjük egyrészt azt, hogy a vásárló odajöjjön, és azután egy jó árral, egy szimpatikus eladóval, egy szimpatikus gazdával pedig megkóstolja a termékeket. Ha már egyszer valaki megkóstolta, akkor szerintem utána az már nem vitás, hogy melyik terméket fogja megvenni – vallja nevetve.

Akkor a vásárlók és a termelők közt kialakuló kapcsolatban és a minőségi áruban bízik leginkább, ha jól értem.

Így van. Mi erre alapozunk.



Az interjút és a fényképet készítette Balogh Katalin, 
az Élelmiszerklub Alapítvány önkéntese

„A projekt a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat Elnökségének javaslata alapján, az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap társfinanszírozásában megvalósuló intézkedések Irányító Hatóságának jóváhagyásával készült."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Azonnali RSS-értesítőre feliratkozás

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1% (3) 16 (1) 2015 (34) 2016 (17) 2017 (12) AKI (2) állítás (1) Almenland (1) Almo (1) AMA-Biosiegel (1) AMA-Gütesiegel (1) ásványvíz (1) Austria Gütezeichen (1) Ausztria (13) Bali Tibor (1) Baromfi Termék Tanács (1) Bartyik Tünde (1) Beck László (1) Bereczki Attila (1) beszámoló (23) BGF (1) Bial Tibor (1) bio (3) Bio Austria (1) blogbejegyzés (22) Bormarketing Műhely (1) BOS (1) CzechTrade (1) Csehország (3) csomagolás (1) Dánia (1) Dörnyei Otília (1) Dr. Becsky-Balku Orsolya (2) Dr. Dóczy Katalin (1) Dr. Fülöp Zsuzsanna (2) Dr. Kocsis Márton (1) Dr. Loncsár Krisztina (1) Éder Tamás (1) ÉFOSZ (1) élelmiszer (113) élelmiszeripar (2) Élelmiszerklub Alapítvány (66) Élelmiszerklub Délelőtt (26) előadás (61) Erasmus+ (53) értékesítés (15) EU (34) EU Fórum (6) EVS (1) felmérés (3) fenntarthatóság (5) fiatalok (26) fogyasztóvédelem (2) Földi Péter (1) Franciaország (2) gasztronómia (1) Genuss Region (1) Genussland (1) GfK (2) GKI (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyakornok (2) Gyaraky Zoltán (3) gyártmánylap (1) gyümölcs (2) hagyomány (1) helyi (1) hírek (4) hogyan (1) Hogyan készítsük (1) Horvátország (1) hungarikum (1) húsvét (1) I. műhely (3) II. műhely (7) III. műhely (6) innováció (2) Intersnack (1) IV. műhely (6) IX. műhely (4) jelölés (7) jog (3) jogszabályok (13) Juhász Anikó (1) K+F Konzervkutató (1) kampány (1) Kaposvári Egyetem (2) képzés (3) kérdőív (1) kereskedelem (11) kézműves (3) kiállítás (3) kistermelő (20) kommunikáció (3) Kovács Krisztina (7) Köcse Ildikó (1) közétkeztetés (1) Kujáni Katalin (1) kutatások (3) Lengyelország (4) Lukács László (1) magyar (18) Marcin Sowa (2) marha (1) márka (16) marketing (18) Medián (1) mezőgazdaság (6) MgSzH (1) Műhely (47) Nagy-Britannia (1) NÉBIH (8) NFH (3) nrc (1) olasz (1) Olaszlország (1) Olaszország (9) OTP (1) OVUM (1) ökológia (1) önkéntes (1) őstermelő (3) pályázat (28) paradicsom (1) Pászti Balázs (7) pazarlás (1) pénzügy (3) piackutatás (1) Polereczki Zsolt (1) Portugália (4) regionalitás (11) rendezvény (11) rendezvényszervezés (1) Rigler Zsolt (1) Románia (4) rövid ellátási lánc (3) Sárközy Ildikó (8) Serfőző Lili (1) sertés (1) Solti Csilla (1) Spanyolország (9) Steirisches Vulkanland (1) SUS (1) Svédország (1) Szabados Andrea (2) Szabó Gábor (1) Szegedyné Fricz Ágnes (9) Szente Viktória (1) Szerbia (6) Szlovákia (4) Szlovénia (2) Szöllősi Réka (1) találkozó (36) tanácsadás (1) tanulmányok (2) tápanyag (1) tápérték (2) Tej Terméktanács (1) Tesco (1) tojás (1) Tóth Ferenc (4) Törökország (5) tréning (12) útmutató (3) üzleti terv (1) V. műhely (8) vállalkozás (13) védjegy (12) versenyjog (1) versenyképesség (3) vezetés (5) VI. műhely (5) vidékfejlesztés (1) VII. műhely (3) VIII. műhely (4) Visegrádi (1) VM (10) zöldség (1)

Élelmiszerklub Blog Archívum