2015. október 7.

A Genuss Region Österreich védjegy bemutatása, használatának feltételei


A Genuss Region Österreich (Ízek Régió Ausztria) a Szövetségi Mezőgazdasági, Erdészeti, Környezet- és Vízgazdálkodási Minisztérium és az Agrarmarkt Austria Marketing Kft. védett márkája, melynek feladata, hogy felhívja a figyelmet a regionális mezőgazdasági termékekre és specialitásokra. A középpontban a turisták és fogyasztók tájékoztatása áll az egyes régiók különleges kulináris ajánlatairól. 

Az élelmiszer összekapcsolása a származási helyével és a termelés módjával, a kultúrtáj és az élelmiszer-előállítás közötti összefüggést hivatott erősíteni. Ausztria erőssége a mással össze nem téveszthető kultúrtájaiban és az ott előállított kulináris különlegességekben rejlik. A helyi élelmiszerek nem csak élvezetet jelentenek, hanem identitást és hovatartozást is közvetítenek.

A régió és a termék egy egyedülálló márkává olvad össze, így járulva hozzá az értékteremtés elősegítéséhez és a vidéki térségek erősödéséhez. A vendégek számára láthatóvá kell tenni, milyen nagy teljesítményt nyújtanak a gazdálkodók, feldolgozó üzemek, a turisztikai és vendéglátó helyek.


A Genuss Region Österreich célkitűzései (részletek a szabályzatból)
  • Felhívni a turisták és a fogyasztók figyelmet az osztrák mezőgazdasági termékekre.
  • Célzott tájékoztatást nyújtani arról, hogy a mezőgazdasági alapanyagok Ausztria mely részén kerülnek előállításra.
  • Megerősített együttműködés a mezőgazdaság, kereskedelem, vendéglátás és turizmus között
  • Rövid szállítási utak.
  • Friss termékek.
  • A regionális értékteremtés/munkahelyek megtartása és bővítése a régióban.
Mit ígérünk?
A Genuss Region Österreich márka a legjobb minőséget és a helyi eredetet képviseli. Legyen szó helyi élelmiszerekről, autentikus rendezvényekről, turisztikai vagy vendéglátó egységekről: nálunk az első helyen a minőség és regionalitás áll.  Ezert csak azokat az üzemeket és kezdeményezéseket támogatjuk, amelyek eseteben biztosan állíthatjuk, hogy a fogyasztók a legjobbat kapják.

Küldetésünk
Regionális értékek megbecsülése
Tevékenységünk középpontjában a 120 Genuss régió termékei állnak. Ezeket a Genuss Region termékeket és tevékenységeket szeretnénk közelebb hozni a fogyasztókhoz.

Regionális értékteremtés
A régióknak profitálniuk kell a tevékenységünkből. Hiteles/követhető/fenntartható ár-érték arány, ellenőrzött eredetű termékek, természetvédelem és egy adag hazaszeretet gondoskodik a vendégek kényelméről és erősíti a regionális gazdaságot.

Öröm és elégedettség
A Genuss Region Österreich licencet viselő összes vállalkozás elkötelezett munkát végez, melynek eredményét elvezhetik a boldog és elégedett vendégek.

Innováció
Időről időre felülvizsgáljuk a tevékenységünket, így téve jobbá a termékeinket és a szolgáltatásainkat azzal a céllal, hogy a folyamatosan javítsuk a lakosság és a vendégek életminőségét.

Azonosíthatóság
A Genuss Region Österreich licenccel rendelkezők megfelelnek a különleges követelményeknek és a Genus Region Österreich márkajelzésről ismerhetőek fel.
Bár regionális tevékenységet folytatunk, Ausztria szerte szeretnénk célt érni, így a helyi intézkedések magasabb szintű standardokat követnek és mindenkire ugyanolyan mértékben érvényesek. Ez teszi lehetővé a szélesebb elismertséget – Voralbergtől Burgendlandig.

Kritériumok
Milyen feltételekkel lehet a Genuss Region Österreich régiói közé felvetélt nyerni?
A következő kritériumoknak kell eleget tenni:

1. A régiónak földrajzilag meghatározhatónak kell lenni.

2. A régiónak rendelkeznie kell egy helyi termékkel, amit hagyományosan az adott régióban állítanak élő. A terméknek kiemelkedő minőségűnek kell lennie (AMA minőségjegy, vagy a “Gütezeichenverordnung” által kiadott elismervény) vagy fel kell tudnia mutatni a megkövetelt előírásoknak megfelelő termelési specifikációt, amely a  standard eljárásokkal szemben bizonyíthatóan magasabb minőséget képvisel.

3. A termékleírásnak a kérvény benyújtásakor meg kell felelnie a WIPO adatbázisnak (www.traditionelle-lebensmittel.at). A terméknek rendelkeznie kell egy EU-s eredetbizonylattal, illetve a Genuss Region Österreichnak el kell ismernie a termékspecifikációt. Egy külső akkreditált vizsgálóhely által végzett ellenőrző vizsgálat is a követelmények közé tartozik.

4. A terméket illetve az alapanyagot családi gazdaságok, termelőszövetkezetek vagy helyi üzemek állítják elő, és többnyire az adott régióban kerül feldolgozásra.

5. A régiók elnevezése a területen megtalálható növény- és állatfajták, alapanyagok és élelmiszerek után történik, mint például gyümölcsök, zöldség- és gabonafajták, marha-, sertés-, juh- és szárnyasfajták, vadak, halak, húsok, szalonna, sajt, stb. – a védett eredetbizonylatok és védett tájegységek figyelembe vételével.

6. A tájjellegű specialitásokat a régió vendéglátásához rendelik (általában legalább 5 vendéglátóegységhez).

7. A gyümölcsborok kivételével, az alkoholokat és az olyan bejegyzett márkajegyeket, termékneveket, amelyeket kereskedelmi vállalkozások használnak, nem vesznek figyelembe.

8. A tájjelegű specialitások értékesítése / közvetlen értékesítése a régióban történik. Általában legalább 5 kereskedelmi partner kínálja a terméket.

9. A régióban számos, a helyi értékeket felvonultató rendezvény kerül megrendezésre, ahol a régióra jellemző specialitásokat is bemutatják.

10. A régiók bejegyzett minőségstandardokkal, minőségjegyekkel, minőségbiztosítási rendszerekkel, környezetkímélő eljárásokkal, stb. rendelkeznek, melyek kapcsolatban állnak az adott termék előállításával vagy feldolgozásával. (Például ÖPUL, AMA-Gütesiegel, Gutes vom Bauernhof, Qualität Tirol, Produktion nach Österreichischem Lebensmittel Buch, stb.).

11. A bizottság pozitív döntése után az egyesületbe történő belépésnek és a profil létrehozásának legkésőbb a márkahasználat odaítéléséig meg kell történnie.

12. Indokolt esetben a bírálóbizottság a 3, 6 és 8-as pontok esetében kivételt tehet.

A Genuss Region Österreich márkavédjegy felhasználása széleskörű: a kiskereskedelemben és a vendéglátásban is jól ismert. Kedvencünk az a Duna-parti étterem, ahol az étlap második oldalán felsorolják azokat a kistermelőket, akiktől a konyhán felhasznált alapanyagokat vagy késztermékeket beszerzik.
Genuss Region Österreich logója az élelmiszereken gyakran más védjegyekkel együtt jelenik meg. Néhány példát mutatunk be csomagolásokon való megjelenésre. Valamint a kültéri promóciókra.







További információk a szervezetről és a védjegyről az alábbi honlapon találhatók:
www.genuss-region.at

A Genuss Region Österreich webshopban a termékek megtekinthetők és meg is rendelhetők: www.genuss-region-shop.at

A szabályzatok fordítását köszönjük az Élelmiszerklub Alapítvány önkéntesének, Gáll Nikolettának

„A projekt a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat Elnökségének javaslata alapján, az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap társfinanszírozásában megvalósuló intézkedések Irányító Hatóságának jóváhagyásával készült."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Azonnali RSS-értesítőre feliratkozás

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1% (3) 16 (1) 2015 (34) 2016 (17) 2017 (12) AKI (2) állítás (1) Almenland (1) Almo (1) AMA-Biosiegel (1) AMA-Gütesiegel (1) ásványvíz (1) Austria Gütezeichen (1) Ausztria (13) Bali Tibor (1) Baromfi Termék Tanács (1) Bartyik Tünde (1) Beck László (1) Bereczki Attila (1) beszámoló (23) BGF (1) Bial Tibor (1) bio (3) Bio Austria (1) blogbejegyzés (22) Bormarketing Műhely (1) BOS (1) CzechTrade (1) Csehország (3) csomagolás (1) Dánia (1) Dörnyei Otília (1) Dr. Becsky-Balku Orsolya (2) Dr. Dóczy Katalin (1) Dr. Fülöp Zsuzsanna (2) Dr. Kocsis Márton (1) Dr. Loncsár Krisztina (1) Éder Tamás (1) ÉFOSZ (1) élelmiszer (113) élelmiszeripar (2) Élelmiszerklub Alapítvány (66) Élelmiszerklub Délelőtt (26) előadás (61) Erasmus+ (53) értékesítés (15) EU (34) EU Fórum (6) EVS (1) felmérés (3) fenntarthatóság (5) fiatalok (26) fogyasztóvédelem (2) Földi Péter (1) Franciaország (2) gasztronómia (1) Genuss Region (1) Genussland (1) GfK (2) GKI (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyakornok (2) Gyaraky Zoltán (3) gyártmánylap (1) gyümölcs (2) hagyomány (1) helyi (1) hírek (4) hogyan (1) Hogyan készítsük (1) Horvátország (1) hungarikum (1) húsvét (1) I. műhely (3) II. műhely (7) III. műhely (6) innováció (2) Intersnack (1) IV. műhely (6) IX. műhely (4) jelölés (7) jog (3) jogszabályok (13) Juhász Anikó (1) K+F Konzervkutató (1) kampány (1) Kaposvári Egyetem (2) képzés (3) kérdőív (1) kereskedelem (11) kézműves (3) kiállítás (3) kistermelő (20) kommunikáció (3) Kovács Krisztina (7) Köcse Ildikó (1) közétkeztetés (1) Kujáni Katalin (1) kutatások (3) Lengyelország (4) Lukács László (1) magyar (18) Marcin Sowa (2) marha (1) márka (16) marketing (18) Medián (1) mezőgazdaság (6) MgSzH (1) Műhely (47) Nagy-Britannia (1) NÉBIH (8) NFH (3) nrc (1) olasz (1) Olaszlország (1) Olaszország (9) OTP (1) OVUM (1) ökológia (1) önkéntes (1) őstermelő (3) pályázat (28) paradicsom (1) Pászti Balázs (7) pazarlás (1) pénzügy (3) piackutatás (1) Polereczki Zsolt (1) Portugália (4) regionalitás (11) rendezvény (11) rendezvényszervezés (1) Rigler Zsolt (1) Románia (4) rövid ellátási lánc (3) Sárközy Ildikó (8) Serfőző Lili (1) sertés (1) Solti Csilla (1) Spanyolország (9) Steirisches Vulkanland (1) SUS (1) Svédország (1) Szabados Andrea (2) Szabó Gábor (1) Szegedyné Fricz Ágnes (9) Szente Viktória (1) Szerbia (6) Szlovákia (4) Szlovénia (2) Szöllősi Réka (1) találkozó (36) tanácsadás (1) tanulmányok (2) tápanyag (1) tápérték (2) Tej Terméktanács (1) Tesco (1) tojás (1) Tóth Ferenc (4) Törökország (5) tréning (12) útmutató (3) üzleti terv (1) V. műhely (8) vállalkozás (13) védjegy (12) versenyjog (1) versenyképesség (3) vezetés (5) VI. műhely (5) vidékfejlesztés (1) VII. műhely (3) VIII. műhely (4) Visegrádi (1) VM (10) zöldség (1)

Élelmiszerklub Blog Archívum