2015. november 7.

Az almenlandi ALMO alpesi marhahús Ausztriában


Az almenlandi alpesi szarvasmarhák nyerték el elsőként egy védett, az egész régió által támogatott márkanév használatát. Nem utolsó sorban emiatt, a felmérések szerint az ALMO a legkedveltebb marhahús Ausztriában. Az ALMO a régió vezető terméke és felelős a gondozott Alm-vidékért. A régió számos gazdálkodójának biztosít megélhetést és a régió vendéglátásának egyik legfőbb cégére lett.


Mindenkinek, ami jár – az ALMO-nak a legjobbat
A 3.000 ALMO – szarvasmarha az Almon tölti a nyarat és ott terebélyesednek a sokféle zamatos fűnek és ízletes fűszeres növényeknek köszönhetően.

Az Almo-filozófia

Környezettudatos mezőgazdaság
A természet a gazdálkodó társa. Egy környezettudatos gazdálkodás kíméli a természeti erőforrásokat és biztosítja a természeti, és kultúrtájat a jövő generációinak.

Fajtának megfelelő állattartás
A nyári legeltetés illetve alpesi tartás magától értetődő, a téli kifutói tartás pedig, amely megfelel az állatjóléti szabályozások legmagasabb standardjainak, előírás.

A termékminőség optimalizálása
A minőségi tenyésztés a természetes adottságokon alapszik. Az állatoknak van idejük a természetes növekedésre és fejlődésre. Az egészségük és az optimális növekedésük érdekében főleg saját, és kisebb részben vásárolt takarmányt kapnak.

A zöldterület megóvása az Alm régióban és a hegyvidéken
A zöldterületek és az Alm területének gazdálkodását és gondozását felelősségteljesen végezzük, melynek során a természet és a táj megőrzik jellegzetességeiket.

Az értékteremtés elősegítése a régióban
Amit a gazdálkodók a természet és az állatok érdekeinek figyelembe vételével előállítanak, az az értékteremtő folyamatok után magas minőségű élelmiszerként kerül értékesítésre.

Az értékteremtő partnerség kiépítése
A mezőgazdaság és a kereskedelem együttműködik és az előállítás és értékesítés részleteit partneri megállapodásban határozzák meg. A vendéglátás mint harmadik fél biztosítja a regionális specialitások kínálatát.

Almenland-i Naturpark
A Teichalm-Sommeralm régiót Stájerország tartománya Naturparkká nyilvánította, melynek az ALMO lett a vezető terméke.

Az előállítás

Az állatok eredete
Az ALMO – Minőségprogramban minden állatnak Ausztria területén kell világra jönnie és nevelkednie. A cél húshasznosítású, közepes termetű és könnyű csontozatú állatok tenyésztése, amelyek a megfelelő tartás és takarmányozás által a vágósúlyt 20-36 hónaposan érik el. Egy különösen fontos kritérium a megfelelő zsírképződés (márványozottság).
A minőségi követelmények teljesítése szempontjából a közepesen és későn érő fajták bizonyulnak kedvezőnek. Ajánlott fajtiszta és keresztezett fajták: pirostarka húsmarha, Murbodner, Limousin, Charolais, Blonde d’Aquitaine

A takarmányozás
A fűszeres és zamatos alm-i növényzet sokfélesége, a jó minőségű széna, silótakarmány, friss forrásvíz és hazai gabona biztosítják az egyedülálló húsminőséget a fajtának megfelelő állattartáson felül.
Az ALMO szarvasmarhák kizárólag GMO mentes takarmányt kapnak.

Az állattartás
A generációk által évszázadokon keresztül gondozott alpesi és alm-i legelők természetes élőhelyet biztosítanak az ALMO – szarvasmarhák számára. Itt májustól októberig élvezhetik a nyári legelők friss növényzetét.
Minden ALMO-állatnak legalább 1 szezont az Almon vagy alpesi legelőn kell eltöltenie. A hideg évszakban pedig az előírásoknak megfelelően tágas istállóban kerülnek elszállásolásra.

A géntechnológia mellőzése

ALMO – tiszta természet
Az ALMO szarvasmarhák kizárólag géntechnológia nélküli takarmányt kapnak, a szója őrlemény felhasználást általában kerülik. Az éppen aktuális ALMO- takarmánylistának megfelelő saját előállításból származó vagy hozzávásárolt GMO mentes takarmányok használhatóak.
A géntechnológia mentesség irányelveinek betartását egy független, akkreditált vizsgáló labor ellenőrzi az üzemlátogatások és próbaminták segítségével.

Az ALMO márka

50 évvel ezelőttig az igavonó ökrök voltak azok, amelyek a szegényes táplálék ellenére sikeresen átvészelték a telet, és elég erősek voltak, hogy szekér elé fogják őket. Ezek most a mi ALMO- állataink, amelyek magas piaci értéket képviselnek.

A mezőgazdaság gyors motorizációja miatt azonban háttérbe szorultak, mint igavonók. A marhahús iránt nem volt jelentős a belföldi kereslet, ezért nem maradt más választás, mint a külföldi értékesítés Líbiának.

1988-ban jött az ötlet a márka kidolgozásához. Az állattartók a belföldi piacon szerették volna értékesíteni a minőségi alm-i állataikat az osztrák marhahús kedvelők számára.

A legmagasabb minőség elérése, fajtának megfelelő tartás, összhangban a természettel, nyíltság és a helyi hagyományok követése voltak az alapelvek, melyek a mai napig nem változtak. Éppen emiatt a kezdeti 45 alapítótagból mára egy 500 ALMO gazdálkodót számláló erős közösség épült.

Az ALMO márka szabadalmi oltalom alatt áll, tulajdonosa a Steirische Bergland Marktgemeinschaft egyesület. Az egyesület mint egyetlen márkabirtokos dönt a márka használatáról és felhasználásáról.

Az ALMO egyesület

Az egyesület több mint 500 tagot számlál Stájerországból, Karintiából és Alsó-Ausztriából. Az ALMO beszállítók központja Almenland. Minden ALMO beszállítónak be kell tartania a saját kézikönyvben található irányelveket, pl.: alm-i legelők, háztáji legelők, kifutói tartás. A fajtának megfelelő tartás számunkra kiemelten fontos. Az ALMO egyesület tagjait a 15 gazdálkodóból álló elnökség képviseli.

A fordítást köszönjük az Élelmiszerklub Alapítvány önkéntesének, Gáll Nikolettának 

„A projekt a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat Elnökségének javaslata alapján, az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap társfinanszírozásában megvalósuló intézkedések Irányító Hatóságának jóváhagyásával készült."

Azonnali RSS-értesítőre feliratkozás

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1% (3) 16 (1) 2015 (34) 2016 (17) 2017 (12) AKI (2) állítás (1) Almenland (1) Almo (1) AMA-Biosiegel (1) AMA-Gütesiegel (1) ásványvíz (1) Austria Gütezeichen (1) Ausztria (13) Bali Tibor (1) Baromfi Termék Tanács (1) Bartyik Tünde (1) Beck László (1) Bereczki Attila (1) beszámoló (23) BGF (1) Bial Tibor (1) bio (3) Bio Austria (1) blogbejegyzés (22) Bormarketing Műhely (1) BOS (1) CzechTrade (1) Csehország (3) csomagolás (1) Dánia (1) Dörnyei Otília (1) Dr. Becsky-Balku Orsolya (2) Dr. Dóczy Katalin (1) Dr. Fülöp Zsuzsanna (2) Dr. Kocsis Márton (1) Dr. Loncsár Krisztina (1) Éder Tamás (1) ÉFOSZ (1) élelmiszer (113) élelmiszeripar (2) Élelmiszerklub Alapítvány (66) Élelmiszerklub Délelőtt (26) előadás (61) Erasmus+ (53) értékesítés (15) EU (34) EU Fórum (6) EVS (1) felmérés (3) fenntarthatóság (5) fiatalok (26) fogyasztóvédelem (2) Földi Péter (1) Franciaország (2) gasztronómia (1) Genuss Region (1) Genussland (1) GfK (2) GKI (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyakornok (2) Gyaraky Zoltán (3) gyártmánylap (1) gyümölcs (2) hagyomány (1) helyi (1) hírek (4) hogyan (1) Hogyan készítsük (1) Horvátország (1) hungarikum (1) húsvét (1) I. műhely (3) II. műhely (7) III. műhely (6) innováció (2) Intersnack (1) IV. műhely (6) IX. műhely (4) jelölés (7) jog (3) jogszabályok (13) Juhász Anikó (1) K+F Konzervkutató (1) kampány (1) Kaposvári Egyetem (2) képzés (3) kérdőív (1) kereskedelem (11) kézműves (3) kiállítás (3) kistermelő (20) kommunikáció (3) Kovács Krisztina (7) Köcse Ildikó (1) közétkeztetés (1) Kujáni Katalin (1) kutatások (3) Lengyelország (4) Lukács László (1) magyar (18) Marcin Sowa (2) marha (1) márka (16) marketing (18) Medián (1) mezőgazdaság (6) MgSzH (1) Műhely (47) Nagy-Britannia (1) NÉBIH (8) NFH (3) nrc (1) olasz (1) Olaszlország (1) Olaszország (9) OTP (1) OVUM (1) ökológia (1) önkéntes (1) őstermelő (3) pályázat (28) paradicsom (1) Pászti Balázs (7) pazarlás (1) pénzügy (3) piackutatás (1) Polereczki Zsolt (1) Portugália (4) regionalitás (11) rendezvény (11) rendezvényszervezés (1) Rigler Zsolt (1) Románia (4) rövid ellátási lánc (3) Sárközy Ildikó (8) Serfőző Lili (1) sertés (1) Solti Csilla (1) Spanyolország (9) Steirisches Vulkanland (1) SUS (1) Svédország (1) Szabados Andrea (2) Szabó Gábor (1) Szegedyné Fricz Ágnes (9) Szente Viktória (1) Szerbia (6) Szlovákia (4) Szlovénia (2) Szöllősi Réka (1) találkozó (36) tanácsadás (1) tanulmányok (2) tápanyag (1) tápérték (2) Tej Terméktanács (1) Tesco (1) tojás (1) Tóth Ferenc (4) Törökország (5) tréning (12) útmutató (3) üzleti terv (1) V. műhely (8) vállalkozás (13) védjegy (12) versenyjog (1) versenyképesség (3) vezetés (5) VI. műhely (5) vidékfejlesztés (1) VII. műhely (3) VIII. műhely (4) Visegrádi (1) VM (10) zöldség (1)

Élelmiszerklub Blog Archívum